dijous, 25 d’octubre del 2012

Prezi, una nova eina per fer presentacions







El prezi és un servei que et permet crear presentacions en linea. Per començar a utilitzar aquesta eina només cal anar a la pàgina web de prezi i registrar-se. Si som estudiants d'una entitat educativa trobarem uns certs avantatges.

La majoria de nosaltres, per fer presentacions utilitzava el famós programa PowerPoint però el prezi és una eina molt més innovadora i dinàmica. Aquest programa permet crear presentacions amb moviment, enllaçar videos, posar imatges... A més a més, el fet de que les presentacions estiguin en la xarxa permet que es poguin compartir i intercanviar idees.

Per ensenyar-vos el funcionament d'aquesta eina, tot i que es molt senzill i a base de pràctica les presentacions van surtin millor, us adjunto una presentació feta amb el prezi on explicar com utilitzar-lo: 

                           


Per acabar us deixo aquí el meu primer prezi sobre com fer uns bons macarrons amb tomàquet.


               

diumenge, 21 d’octubre del 2012

CmapTools



CmapTools és un programa que permet crear mapes conceptuals que connectin diferents conceptes als quals se'ls pot afegir videos, sons... Aquests mapes poden ser exportats amb gràfic, pdf o pàgina web, ja que són mapes conceptuals en línea i els pot veure tothom.


Cal recordar que aquest programa és gratuït només pels centres educatius i les entitats sense ànim de lucre i, només funciona amb els sistemes operatius de Windows, Linux i Mac.


És un programa molt senzill i molt eficaç, per aquells que tinguin interès en crear mapes conceptuals per poder organitzar els seus coneixements aquí us enllaço la pàgina perquè us pugeu descarrergar el CmapTools: CmapTools download

Per més informació sobre la utilització d'aquest programa us recomano que visiteu l'entrada  de CmapTools de la meva companya Xènia Colom  i també la pàgina d'Eduteka on trobareu La Guía de Uso CmapTools.

Per acabar us deixo el meu mapa conceptual, construït fins al moment, dels conceptes que hem anat treballant a les sessions de GITIC i més amunt al lateral d'aquesta pàgina trobareu un enllaç amb el meu mapa conceptual on podreu anar mirant els canvis del meu esquema.



dissabte, 13 d’octubre del 2012

La Descripció

En una de les primeres sessions de COED vam parlar sobre la descripció i vam veure diferents maneres de descriure persones, animals, objectes, sentiments... La seqüència descriptiva pot dominar el text, però en la major part dels textos està combinada amb altres seqüències.

Per començar podem dir que la descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, paisatges, sentiments... Qualsevol cosa. El seu objectiu és definir alguna cosa per tal que els altres puguin fer-se una idea i puguin recrear el que nosaltres estem descrivint.

Podem distingir dues classes de descripció: l'objectiva, on l'autor adopta una actitud imparcial, i la subjectiva, o l'autor reflecteix el que li suggereix allò que descriu.

A classe vam escoltar diverses cançons de les quals havíem de dir que descrivia i de quina manera ho feia. La cançó que més em va cridar l'atenció va ser la de El Gripau Blau que tractava d'un gripau molt cregut. 

També vam fer el mateix amb un conte: El conte del Abiyoyo on mentre es va narrant la història es va descrivint en Abiyoyo.

Un altre model de descripció que vam tractar va ser la poesia visual d'en Joan brossa amb la que vam descobrir que per descriure alguna cosa no fan falta paraules.




L'últim model de descripció que vam veure va ser el videoclip de la cançó Summercat de Billie the Vision and the Dancers que va ser l'anunci d'Estrella Damm l'any 2009. Aquest videoclip no només descriu una situació, un estiu desitjable sinó que ens fa recordar els moments màgics que hem viscut en la època més calorosa del any.




Veure tots aquests models de descripció m'ha fet adonar-me'n que aquest mode d'organització del discurs està present no només en els contes que em llegien de petita o les novel·les que llegim ja de grans, sinó que està present a tot arreu. A la ràdio, a la televisió, als cartells propagandístics... Per tant està present dia a dia en les nostres vides i cal que sapiguem utilitzar-la.


ACTIVITATS PER TREBALLAR LA DESCRIPCIÓ

Autoretrat

Una de les activitats que vam dur a terme per treballar aquest concepte de forma pràtica va ser fer un autoretrat. L'activitat consistia en que cadascú es descrivís tal i com ell és veia, sense posar el nom. Després els fulls eren repartits a tota la classe de tal manera que tothom rebia un autoretrat d'una altra persona i havia d'esbrinar qui era.

Aquesta activitat hem va semblar molt interessant ja que serveix perquè altres persones et coneguin més a fons i també perquè tu coneguis a aquelles persones amb les que encara no t'has relacionat i puguis interessar-te més, per fer amistat amb aquelles persones ja sigui per gustos, caràcter...

Exposició: Qui ets, tu ?

Una altra de les activitats, que també vam realitzar a principi de curs, consistia en descriure una persona de la classe mitjançant una imatge, aquesta havia de ser feta per nosaltres. L'imatge havia de reflectir el que et transmetia aquella persona i algunes de les característiques d'aquella. 

Jo vaig descriure la Cristina Mateu mitjançant la següent imatge:



Aquesta activitat va ser molt útil per coneixen's els uns als altres, ja que eren els primers dies i encara no ens coneixiem tots. Així, doncs, mitjançant la descripció dels altres podíem descobrir una miqueta més sobre cada persona. Fer aquesta activitat em va agradar molt i, a més a més, va crear un clima de confiança i tranquilitat dins el grup classe.

dimecres, 10 d’octubre del 2012

Google Drive


Aquesta setmana a GITIC hem après a utilitzar una eina de google molt útil com es Google Drive. Aquesta eina permet crear diferents tipus de documents com presentacions, documents de text... que s'emmagatzemen en un "núvul", és a dir, no els guardes al teu ordinador sinó al google drive per tant estiguis on estiguis podrem obrir el document que volguem desde qualsevol ordinador.

Una altra caracteística de google Drive és que els documents creats es poden compartir amb una o varies persones. Això permet que més d'una persona pugui observar, editar o comentar els documents quan vulgui encara que l'altre persona també l'estigui modificant en aquell moment.
A més a més per agrupar els documents en diferents seccions podem crear carpetes i també el podem publicar al web.

Trobo que Google Drive és una eina molt útil i molt eficaç sobretot a l'hora de fer treballs en grup ja que permet la possibiltat de treballar tots alhora cadascú desde casa seva i comentant les diferents opinions de cada membre del grup.
A continuació trobareu algun dels diferents tipus de documents que es poden crear amb Google Drive:


  • Document de text






  • Presentació





  • Formulari



dimarts, 2 d’octubre del 2012

Descobrim amb Twitter


TWITTER 



En la quarta sessió de GITIC vam crear una conta de twitter. Jo, tot i que ja tenia twitter, no li trobava gaire utilitat, però aquesta classe m'ha servit per adornar-me que no només es una xarxa social on pots expressar el que sents en cada moment i comunicar-te amb els teus amics, sino que et pot servir com una gran font d'informació.

Twitter és una xarxa social molt famosa ja que te molts seguidors. En aquesta els missatges que s'escriuen reben el nom de tuits i serveixen per explicar el que sentim, fer preguntes, reflexions, actualitzar informació... Però aquests tuits estan reduïts a 140 caràcters, això fa que desenvolupem la capacitat de expressar el que  volem amb poques paraules.
Quan ens interessa algun twitter ens podem fer seguidors, així cada cop que iniciem la nostra sessió els usuaris als que estiguem seguint apareixeran a la nostra pàgina d'inici cada cop que facin un tuit. D'aquesta manera podem seguir a persones famoses i saber el que estan fent, el que pensen sobre fets actuals, i ens podem comunicar amb ells. Per anomenar una persona al fer un tuit s'ha de posar @ i seguidament el nom del usuari a qui volem anomenar.
A més a més una de les funcions més importants de twitter és que es retransmeten exposicions, debats, conferencies... També trobem comentaris sobre programes de televisió, pel·lícules... Si algun comentari ens sembla interessant el podem retuitejar (RT) o citar-lo. D'aquesta manera apareixerà en el nostre mur.
Per trobar més fàcilment el que busquem o per facilitar la recerca dels altres dels nostres tuits podem utilitzar el s'anomena  hashtags que són etiquetes que podem fer amb una paraula o conjunt de paraules que resumeixin el tema del tuit, així els podrem classificar. Per crear un hashtag l'únic que em de fer es posar # i seguidament l'etiqueta que volem posar al nostre tuit.


En darrer terme vam utilitzar Twubs que es una eina lligada amb twitter que ens facilita la recerca d'etiquetes (#hashtags). A l'aula en Jorge ens va proposar crear una comunitat a twubs amb el hashtag següent: #giticn12. Així doncs, amb aquest grup estem tots connectats en un mateix grup de twitter i podem veure que van comentant la resta de companys.